Hovedtrener 2015-08-26 08:48:36

Skilisens

Skilisens.jpg

For å delta på terminfestede renn må alle som har fylt 13 år ha skilisens.

Slik skaffer du deg lisens: lenke til lisens info

1.      eller gå til https://www.skiforbundet.no/for-organisasjon-og-medlemmer/skilisens/

2.

Send en mail til swetrade@online.no en mail om at du ønsker å kjøpe lisens og hvilken type lisens. Klubben sjekker at du er medlem og har betalt kontingent. Hvis dette er i orden vil klubben godkjenne deg som skilisensinnehaver hos Aron Skiklubb.

Fakuraen kommer på "minidrett" og du må selv flytte den over i "Handlekurven"

Du kan ikke regne med at du får gjort alt dette i løpet av 10 minutter, så vær ute i god tid.
Imidlertid, tar det flere dager uten at faktura dukker opp på mailen din, kan du sende en mail til swetrade@online.no Trenger du å snakke med noen ring 92251257.

Se skiforbundets hjemmesider hjemmesider for informasjon

Helårs skilisens

• Gjelder både når du konkurrerer på ski og når du trener hele året.

• Med utvidet årslisens har du spesielt gode dekninger.

• Bidrar til at vi kan opprettholde et høyt aktivitetstilbud på ski, og kan utvikle gode arrangementsløsninger.

FOR DEG SOM ALDRI HAR HATT ELLER IKKE HADDE ÅRSLISENS FORRIGE SESONG
Er du er medlem i klubb eller Skiforeningen, aldri har hatt eller ikke har hatt årslisens den siste sesongen, fyll ut det elektroniske skjema for skilisens på hjemmesidene til skiforbundet.

HVIS DU IKKE ER MEDLEM I EN KLUBB
Du må være medlem i et idrettslag tilsluttet Norges Skiforbund, for å kunne kjøpe årslisens på ski. Bruk det samme elektroniske skjema, og velge en klubb som du ønsker medlemsskap i. Valgte klubb vil få tilsendt bestillingen og aktuell klubb vil iverksette nødvendige tiltak.

FOR DEG SOM HADDE SKILISENS FORRIGE SESONG
Betalingsinformasjon for årets sesong finner du alltid på Min Idrett dersom du hadde årslisens forrige sesong. Logg deg inn med ditt brukernavn og passord. Betalingsinformasjon for ny sesong for årslisensen er nå lagt ut på Min Idrett og lisens kan betales.
Hvis du ikke vet brukernavn og passord, så får du vite det ved å bruke "glemt passord" funksjonen på Min Idrett. Du kan betale ved bruk av KID eller online. Kvittering for betalt årslisens kan du skrive ut fra Min Idrett. Dersom du har grunnlisens og vil endre til utvidet lisens. Betal differansen med KID eller online via Min Idrett.

VARIGHET
I sesongen 2017-2018 gjelder årslisensen fra 1.oktober 2014 til 30. september 2015. Det vil si at du er forsikret også vår, sommer og høst etter skisesongen, under konkurranser og trening. Ved betaling av årslisens etter den 15. oktober, gjelder årslisensen fra betalingsdato.

Engangslisens

RENN I NORGE Hvis du ikke har årslisens kan du kjøpe engangslisens. Denne betales til direkte til arrangør. Engangslisens gjelder for aktuelle skirenn det er betalt for.

ENGANGSLISENS TIL RENN I UTLANDET :Hvis du skal gå turrenn i utlandet og ikke har årslisens, må du betale engangslisens direkte til Norges Skiforbund. Betal engangslisens i  idrettsbutikken. Husk å ta med kvitteringen på betalt lisens til rennet du skal gå.

SUPPORT
E-post: skilisens@skiforbundet.no