Martin 2019-01-15 16:31:54

Praktisk info om innlevering av brukt utstyr

Innlevering.JPG

På tide å tømme boden eller garasjen for ting du ikke trenger?

Lever inn brukt vintersportsutstyr til Aron Skimarked i uke 46!

Du får igjen 80% av salgsummen - 20% går til Aron skiklubb!

Får du ikke solgt koster det ingenting!

Ditt bidrag bidrar til at flere kommer seg ut om vinteren!

Alpint - Langrenn - Skøyter - Snowboard - Klær - Akebrett - Fjell - og mye mer!

INNLEVERING: TORSDAG (18-21), FREDAG (16-21), LØRDAG (9-18) - UKE 46 - MJØNDALSHALLEN.

Vi tar i mot pent brukt vintersportsutstyr. Husk at utstyret må være rengjort og i orden når du kommer med det. Da får du lettere solgt utstyret ditt. Svært gammelt utstyr er det vanskelig å få solgt f.eks lange ski uten innsving. Det kan være lurt å finne ut hva du vil ha for utstyret på forhånd, men vi er noe behjelpelig med råd om hvilken pris du bør forlange.

Klubben tar 20% i kommisjon hvis varene blir solgt. Du får 80%. Blir ikke varene solgt, koster det ingenting.

Oppgjør for solgte varer* og varer som ikke er blitt solgt må skje innen søndag ettermiddag kl. 18:30 - fristen er også oppgitt på innleveringskvitteringen.

*Ønsker du utbetaling til konto oppgir du kontonummer ved innlevering.

Klubben tar ikke ansvar for bortkommet utstyr.

Uavhentede klær doneres til Kirkens Bymisjon søndag kveld.

Sjekk også om varene dine er solgt på: www.lonv21.no/aron

(oppdateres løpende)

Er alle varene dine solgt kan du hente oppgjør fra kl. 15:00 på lørdag.

Les mer her om betingelser for innlevering av varer

Slik fungerer innleveringen og oppgjør når du kommer til oss:

Steg 1: Klargjøring av utstyr

Ved ankomst har vi et eget bord med tau, strips og spesiallagde plastikkkort. Her binder du sammen støvler med tau (se bilde) og setter på plastikkkort (ved hjelp av strips) på alle varer hvor det ikke er mulig å klistre en lapp direkte på varen. Dette gjøres på alle sko, støvler, hjelmer, hansker, skøyter, akebrett, klær. Ski og snowboard settes det ikke plastikkkort på.

Steg 2: Registrering

Når alle varene er bundet sammen og påsatt plastikk kort er du klar for selve registreringen, her oppgir du:

Mobilnummer: Dette er ditt kundenummer. Evt. kontonummer.

Størrelse, beskrivelse av utstyret og salgsprisen

En kvittering blir så skrevet ut, dette er ditt bevis på at du har levert inn varer hos oss. Sjekk at telefonnumer og at varene er registrert korrekt.

Steg 3: Oppgjør og utsjekking

For å gjøre oppgjør gjør du følgende:

• Ved ankomst henvender du deg i innleveringen og viser kvittering du fikk ved innlevering. Du vil så få en oversikt over solgte og ikke solgte varer. Oversikten finner du også på lonv21.no/aron
  • Ikke-solgte varer finner du selv i lokalet og bringer disse til kassen. Utstyr du ikke ønsker å ta med deg, kan du la ligge og de blir da donert til klubben.
  • Er alle varene solgt kan du gå rett til kassen og få oppgjør. Du vil få en kvittering for oppgjør. Sjekk at beløpet stemmer og at du har hentet alt utstyr før avreise.
  • Oppgjør må gjøres innen klokken 18:30 søndag.

Innlevering av utstyr skjer i utgangspunktet på de oppsatte innleveringsdagene. Vi ønsker i størst mulig grad å ta i mot mest mulig brukt utstyr, slik at vi vil vurdere henvendelser om innlevering - også når det gjenstår få timer av salget.

* Aron Skiklubb tar 20 % i provisjon vis utstyret blir solgt.

* Utstyr som ikke blir solgt må hentes innen fristen på søndag.

* Aron Skiklubb tar forbehold om å ikke ta inn utstyr som ikke passer markedet eller er for dårlig stand/ ødelagt.

* Utstyr vi tar imot: Alle slags ski (alpint, langrenn, telemark, snowblades, twin-tip, etc) snowboard, støvler til snowboard og alle slags ski, staver, hjelmer, skøyter, snøbriller, pulker, akebrett og kjelker, pent brukt utetøy, ryggplater og annet sikkerhetsutstyr.

* Prisen på utstyret bestemmes av den som leverer utstyret, Aron Skiklubb kan være behjelpelig med å bestemme prisen hvis kunden har vanskeligheter med å finne en pris. Aron Skiklubb tar likevel forbehold om at dette er kun ment som hjelp og tar derfor ikke på seg ansvar i forbindelse med dette.

* Minimimumsprovisjon er 10 kroner vis varen blir solgt uansett utsalgspris. (Ved 20% provisjon gjelder dette for varer under 50 kroner). Provisjonen går i sin helhet til Aron SK.

* Aron SK er ikke ansvarlig for bortkommet utstyr.

* Utstyr som ikke blir hentet innen tidsfristen tilfaller Aron Skiklubb hvis ikke annet er avtalt. Utstyret blir lagt ut for salg neste år, doneres eller kastes og vurderingen tas av Aron Skiklubb.

* Kunde må fremvise gyldig innleveringslapp for å hente ut utstyr/ utbytte.

* Ved å levere inn utstyr godtar kunden og motta sms-varsel til neste års marked. Ønsker du ikke å motta sms, gi beskjed direkte på markedet eller via swetrade@online.no

* Ønsker kunden utbetaling på bank må kontonummer oppgis ved innlevering. Den som leverer inn varer er ansvarlig for å sjekke at kontonummer er korrekt. Utbetaling gjøres så fort markedet er ferdig og senest 30 dager etter at markedet er ferdig. Mangler du utbetaling send en forespørsel til swetrade@online.no

MTOTFLS

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket